Müzeyyen Keskin
Özgür Mobilya Baza

AMASYA SEVDASI İLE SILAHİ RAHİM

15-09-2021 14:54 3209 kez okundu.

AMASYA SEVDASI İLE SILAHİ RAHİM../ Müzeyyen KESKİN

25.08.2021 tarihin de yine düştük sıla yollarına kardeşim Cananla birlikte. Kalacak yerlerimizi de ayarladık. Şair ne demiş ‘’ Gitmesek de gelmesek de o köy bizim köyümüzdür.’’ Her yıl gidiyorduk ama 2,5 yıldır pandemi yani covit 19 salgın hastalık nedeniyle ile gidememiştik. Gidemedik ama orada yatan 2 canım var annem ve babam onları çok özledik mezarları başına gidip dua edemedik tüm geçmişlerimize, şükür onu gerçekleştirdik. Kabirleri de yapılacak. Bir takım verasetle ilgili işler ve Hacıdere’nin suyu bakalım ne olacak. Olacak bir şey yok tabı Hak yerini bulacak.

İlk ziyaretlerimize Taşova Belediye Başkanı Bayram ÖZTÜK’le başladık. Çay ikramları eşliğinde güzel sohbetlerden sonra yeni baskı Amasya Sevdası ve Öksüz Bırakıp Gittiniz kitaplarımın takdiminden sonra anı fotoğrafları çekildi. Veda edip ayrıldık. Ama çok değerli Yazı İşleri Müdürümüzle konuşurken değerli Ömer CELEP hocamı telefonla arayarak burada olduğumu belirttim sağ olsunlar geldiler.Yeni kitabımdan ve Amasya Sevdasın dan armağan ederek güzel ders niteliğinde sohbetlerden sonra onlara da veda ettik.

Taşova Ziraat Odaları Başkanı Hasan DİKMEN Başkanımızla da görüştük. Sohbetlerde anlarsınız dostane iyi bir insan sağlık afiyetler dileriz. Anı fotoğrafı çektik. Öğle yemeğinden sonra teşekkür edip anı fotoğrafı çekildik. Bildiğiniz gibi Hasan DİKMEN Başkan Sevgili Elif DİKMEN’in amcası Elifle de telefonlaştık.

Yöremizin iş adamı Özgür Mobilyanın sahibi, Taşova net gazetesini sahibi Ali Rıza AĞIŞ beyi beklerken editörü Enis TONUS la yayın hakkın da konuşurken Ali Rıza bey geldi ve Bürosuna geçtik o güler yüzüyle karşılayan ve iş adamından 40 yıllık hatırı olan kahvelerimizi yudumlarken sohbet de başka oluyor mantık çerçevesinde, daha önce kitaplarımdan edinmişti; Ali Rıza bey bu konuda sanatsal konuda çok duyarlı bir yürek. Ayrıca Yeşil doğaya hayran ve Siyanürle Altın aramaya hayır kampanyasını Başkanlarıyla beraber çok güzel organize ettiler. ‘’Siyanürlü Eller’’ diye Şiirimizle destek verdik ve şiir videomuzla da. Yine güzel sohbetimizin sonuna geldik anı fotoğrafları çektirip veda ettik kendilerine.

Bu arada İstanbul Yeni Kapıda tanıdığın Çok değerli Kaymakam Mustafa Berk ÇELİK’ Amasya Sevdası verirken Taşova stantın da geldiğim zaman mutlaka ziyaretinize geleceğim demiştim kendileri de memnun olurum demişti. Ne tesadüf ki kaymakam bey de ayrılmak üzereymiş. Yazı işleri Müdürü Bünyamin ŞAHİN bey tarafından öğrendik. Temel atma törenine katılacak olan kaymakam beyi orada görüşmek kısmet oldu ve yeni baskı olan Amasya Sevdası takdimimden sonra hal hatırla yeni görevlerini kutladık; yolunuz açık olsun Kaymakamım sağlıkla inşallah. Anı fotoğraflarıyla törenden bir müddet sonra ayrıldık. Esençay’ya gidelim dedik ama 08.30 da araba kalmış nasıl gidelim diye düşünürken sevgili Süleyman SAYAR aradı.

Esençay’a gideceğiz araba kalkmış dedim. Annemle babam hemen geliyor Başkanım sizi bıraksınlar dedi. Çok makbule geçti. Hemen geldiler Esençay’a gittik anadolumun insanı bir başka oluyor gönlünüz var olsun. Annemin kullandığı hasta sandalyesini de Esençay Sağlık Ocağına Bağışladık. Allah razı olsun Hüseyin beyden ve Asiye hanımdan. Anne ve babamın mezarlarını yaptırmak için Cafer KONYA beyin oğlu yapıyormuş konuşmaya gittik sağ olsunlar hanımının da daveti üzerine evlerine gittik izzet ikram ölmüşlerinin canına değsin. Bir müddet sonra kaltık. Köyün içi gerçekten çok kötüydü her yer eşilmiş deşilmiş kanalizasyon döşeniyordu toz topraktı.

Muhtarda işin başındaydı. Muhtara biz geldik Hacıderenin durumunu biliyorsunuz dedim birde siz görün dedim. Bir de azası İsmail DİNÇ’ le beraber çıktık. Baktılar ettiler dedim ki bir tutanak tutun. Sonuçta hiçbir şey yapmadan biz ayrıldık ordan tabi gelip gitmeler bitmeyecek. Bahçemizdeki suyu yan komşu hortumla kendi bahçesine hayrat çeşmesi yapmış hiç haberimiz olmadan. Ne hakla bu kadar düşmanca tutum bütün bahçedeki ağaçlar hep kurumuş bakımsızlık ayrı susuz bırakmak ayrı. Gençlere düşmanlık aşılamanın ne faydası olacak acaba. Tabi bir çok da tehditlerde aldım alıyorum. Bu nasıl bir mantık nasıl bir insanlıktır anlayamadım.

Suyumuzu bize vermek istemiyorlar. Söz de babam yapın demiş ki böyle bir şey dediğini sanmıyorum. Bize derdi böyle yapsınlar dedim derdi. Ama öyle bir şey yok. Bir karar var suyun bizde olduğudur taa dedelerden beri gelen durum. Oysa suyu hiç kimseden de kısıtlanmadı su serbesti..

Baban vefat edeli 22 yıl oldu son 2 yılda gidemedik pandemiden covit19 salgınından dolayı fırsatı iyi değerlendirmişler. Asırlar önce kazanılmış davayı ısıtıp ısıtıp sürüyorlar öne bilmem hangi akıllı akıl verdi.

Gençler arasına nifak sokuyorlar. Bir çaresine bakacağım. Bayan diye önemsemiyorlar sözde ama; Doğru birdir, Allahın adaleti ve yasanın adaleti şaşmaz. Yine Gürsuköyü Dernek Başkanı sanatçımız Mehmet ÖZDİLEK’le zaman olsaydı canlı yayın yapacaktık kısmet olmadı. Haberleştik Taşova Belediye bahçesinde muhtarları ile buluştuk.

Güzel sohbetti yeni yapılacak bestelerden TV programlarından konuştuk. Amasya Sevdası imzaladım. Anı fotoğrafları çekindik. Ve vedalaştık. Bir taraftan da Süleyman ve abisi Ali anne babası illa misafir etmeden göndermeyiz diye ısrar edince kıyamadım kıramadım. Gönülleri insanlıkları çok güzel keşke bu özellik herkeste olsa evet ertesi gün saat 14.30 biletimizi aldık. Sabahtan bizi aldılar Uluköy’e doğru yola çıktık. Tabi Süleyman Başkanım Uluköye gelinir de barajların önünde şiir canlı yorumlanmaz mı dedi. Peki dedik kırılmasın.

ULUKÖYÜM ŞİRİN KÖYÜM ULUKÖY yorumladık fotoğraflar çekindik. Uluköy yoluna düştük. Evde bizi Asiye hanım ve Ali bekliyordu. O gözlerindeki pırıltıda kalplerinin ışığı vurmuştu. Kavuştuk sarıldık asiye hanımla selamlaştık Aliyle Asiye hanım sofrayı kurmuştu bile. Amasya baklalı dolması ellerine sağlık çok güzel olmuştu. Nimetin hepsi güzeldi ellerine emeklerinize sağlık ölmüşlerinizin ağzında bulunsun. Çok güzel sini böreğini yaptırmadım güzel oluyor yiyorum.

Sağlık için yememem gerekiyordu. Bamya, soğan başında da yine Uluköy Şiiri yorumladık. Zaman yaklaşıyordu tekrar yolculuk için bindik araca.. Yolda bir çevirme varmış küçük sorun aşıldıktan sonra yolumuza devam ettik ama araba kalkış vakti geçiyordu sağ olsunlar orayı aradılar ve otobüs bizi bekledi. Biz bindik otobüs hareket etti.

Ziyaretinde bulunduğumuz herkese bizleri ağırlayan herkese sonsuz teşekkürler. Sağ olun,var olun. Allah hepinizden razı olsun. Sağlık ve selamette kalın sağlıkla kalın. Başka bir yazımızda buluşmak üzere Hoşcakalın. Şimal Yıldızı..

Müzeyyen KESKİN Amasyaşat Başkanı

Neler Söylendi?

DİĞER YAZILARI BESTEKAR OZAN GÜNGÖR MERCAN../ Müzeyyen KESKİN HOŞ GELDİN KUTLU RAMAZAN../ Müzeyyen KESKİN TERMALLER VE KAPLICALARI../ Müzeyyen KESKİN ANKARA/PURSAKLAR 2.KİTAP GÜNLERİ../ Müzeyyen KESKİN BU GÜN GÜNLERDEN 6 ŞUBAT../ Müzeyyen KESKİN CANLARIM ! KUZULARIM..' / Müzeyyen KESKİN Kızılelma Kadın Gençlik Çocuk Kültür Sanat Eğitim ve Edebiyat Derneği Kahvaltı da Buluştu ../Müzeyyen KESKİN Kurra Hafizı İmam Galip USTA../Müzeyyen KESKİN ŞİİRLER GÖZ YAŞIYLA ISLANDI../Müzeyyen KESKİN ATO' DA İLESAM STANTI../ Müzeyyen KESKİN İLESAM’IN CUMARTESİ ŞİİR DİNLETİSİ../ Müzeyyen KESKİN İLESAM YÖNETİMİ İKİ YIL DAHA GÖREVE DEVAM DEDİLER../Müzeyyen KESKİN İKİ BESTE DAHA KAZANDI AMASYAMIZ../Müzeyyen KESKİN 2. ANKARA EDEBİYAT FESTİVALİ../ Müzeyyen KESKİN KIZILELMA KADIN GENÇLİK ÇOCUK DERNEĞİN'nden İLK MÜJDE../ Müzeyyen KESKİN KALECİK KARASI BAĞ BOZUMU FESTİVALİ MUHTEŞEM OLDU../ Müzeyyen KESKİN KIZILELMA KADIN ÇOCUK GENÇLİK KÜLTÜR SANAT EDEBİYAT VE EĞİTİM DERNEĞİ’NİN 1. YILININ MUHTEŞEM KUTLAMASI../ Müzeyyen KESKİN DOST DOST OLUNCA SÖZLER DAMITILIR SÜZGEÇTEN../ Müzeyyen KESKİN ATATÜRK'ÜN ARMUTLU'YA GELİŞİNİN 89. YIL DÖNÜMÜ ANISINA KÜLTÜR SANAT ETKİNLİKLERİ../ Müzeyyen KESKİN TÜRKMEN KATLİAMI 14 TEMMUZ 1959../Müzeyyen KESKİN KIZILELMA ANITKABİR'DE./ Müzeyyen KESKiN Muhteşem Miyuki Sergisi../ Müzeyyen KESKiN 40.Türkiye Kitap ve Kültür Fuarı" Sona Erdi../ Müzeyyen KESKİN 26.. HİKMET OKUYAR ÖDÜLLÜ ŞİİR YARIŞMASI.. ' 2023 ASRIN FELAKETİ DEPREM ÜSTÜNE ŞİİRSEL SÖYLEŞİ (1 ) YÜZ YILIN FELAKETİ../ Müzeyyen KESKİN KIZILELMA KADIN ÇOCUK GENÇLİK KÜLTÜR SANAT EDEBİYAT EĞİTİM DERNEĞİ ETKİNLİĞİ../ Müzeyyen KESKİN GENÇ BİR YETENEK BERK ÖRENLİOĞLU../ Müzeyyen KESKİN YÖRÜKLER VE TÜRKMENLER BULUŞMASI BU DÜNYADAN BİR ŞAİR GEÇTİ Solmaz ŞİRVANLI KIZILELMA KADIN GENÇLİK ÇOCUK KÜLTÜR SANAT EDEBİYAT VE EĞİTİM DERNEĞİ GENEL KURULU YAPILDI../ Müzeyyen KESKİN UYGUR TÜRKLERİNİ ANMA PROGRAMI../ Müzeyyen KESKİN BİR FUAR DAHA BİTTİ../ Müzeyyen KESKİN YAZARDAN OKURA NESİLDEN NESİLE../ Müzeyyen KESKİN KIZIL ELMA KADIN DERNEĞİ.../ Müzeyyen KESKİN TÜRK MİLLETİ ŞANLI DESTAN YAZARKEN../ Müzeyyen KESKİN Merhamet, Vicdan ve Duyarlılık.!!! Susuz Köy 5. MERZİFON KİTAP FUARIN’DAN MUHTEŞEM ANILAR…./ Müzeyyen KESKİN YOLUMUZ İYİLERE ÇIKSIN../ Müzeyyen KESKİN NEREYE GİDİYOR BU KUŞAK... ÇOK İSİM ÇOK ESER ÇOK ÖDÜL İÇİN.. 25. Hikmet OKUYAR Ödüllü Şiir Yarışması 25. HİKMET OKUYAR ÖDÜLLÜ ŞİİR YARIŞMASI.. / Hikmet Okuyar ANKARA’DA KİTAP FUARI../ Müzeyyen KESKİN ASELSAN’IN BAHAR KONSERİ ARDINDAN../ Müzeyyen KESKİN 24 KASIM ÖGRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN.. Bestekar Müeyyet BEYOGLU ÖDÜLÜNÜ İSTANBUL’DA ALDI.. GEZİ VE ANILAR GÜMÜLDÜR. ANKARA’DA BİR İLK YAŞANIYOR SANAT SOKAKDA’’.. 24. HİKMET OKUYAR ÖDÜLLÜ ŞİİR YARIŞMASI HER ZAMAN RAHMET VE MİNNETLE ANILACAK.. Bir Amasya Türküsü Daha... BİR ŞİİR BİR BESTE... İsa Kayacan'ın Ödülü, Kızı Gül'e Teslim Edildi TÜRK’ÜN TÜRK DESTANI ÇANAKKALE’DE ŞİİR SERGİSİ ŞAİRİNİ DÜNYA ÜNLÜSÜ YAPTI MİLLİ ŞAİRİMİZ MEHMET AKİF ERSOY VE İSTİKLAL MARŞIMIZIN 100. YIL ANISINA... 14 Şubat SEVGİLİLER GÜNÜ KUTLU OLSUN.. ESENÇAY KASABASI SEN NEYMİŞSİN SİYANÜR.. SİYANÜRLÜ ELLER... AZERBAYCAN’IN ZAFER GÜNÜ KUTLU OLSUN Benim Anadolu’mun Güzel İnsanları... ANILARA YOLCULUK... USTA ŞAİR ÇOK DEĞERLİ MERHUM SEYFEDDİN KARAHOCAGİL EBEDİ ALEME GÖÇTÜ KALBİMİZ İZMİR’DE ATTI.. DOĞADA YAŞAMA EDEBİ BİLMEYEN PİKNİKÇİLER..